torsdag 7 februari 2013

Stockholm - Mora

Det blev lite ändringar i planerna i veckan. Istället för att åka upp till Orsa Grönklitt i bil med Gustaf, Gösta, Lasse och Håkan idag sitter jag nu på tåget från Stockholm på väg till Mora efter att ha tillbringat några sköna dagar i huvudstaden. Totalt fullproppad med intryck efter besök på möbelmässan och sightseeing på stan med bästa Anna.

Bordskiva gjord av gamla skateboards

Schysst "innertak" i Mood-gallerian

Fina textiler på mässan

Finfina betongplattor

NI får ursäkta det icke träningsrelaterade innehållet men jag håller på att bubbla över av alla fina grejer jag sett de här dagarna...;-)

Veckan inleddes i måndags med en tretimmars träningsdag eftersom jag insåg att det inte skulle bli mycket tid för träning resten av veckan. På förmiddagen stack jag ut på en lugn jogg med fokus på att försöka springa tekniskt bra trots långsammare tempo. (1h 11,3 km) På kvällen körde jag och Gustaf och en tapper skara från klubben ett distanspass på rullskidor i riktigt ruskväder. Vi bestämde oss för att köra ett rent stakpass och höll ett bra tempo och jag gick aldrig över A1 i puls. Det var riktigt halt på sina ställen och började snöa på slutet så vi struntade i att ta några extraturer och tog oss bara hem kortast möjliga väg. Passet landade ändå på 32 km och det kändes grymt bra att vi genomfört det trots omständigheterna.

I tisdags kväll åkte jag upp till Stockholm efter en hektisk dag utan någon tid till träning mer än en tjugominuters hetsjogg kombinerat med att jag utförde ärenden på stan. ;-) Vi var inte uppe i Stockholm förrän efter midnatt och däckade direkt när vi kom till övernattningslägenheten som Anna fixat. Hela onsdagen var fullspäckad med besök på mässan, god mat på schyssta "Urban Deli" och häng i lägenheten. I morse lyckades jag dock masa mig upp i tid för att hinna sticka ut på en morgonjogg. Jag var sjukt sugen på att få inviga mina Icebugs och vädret var perfekt! Halt som tusan. Snöigt och moddigt. Och jag kände mig oövervinnelig med mina suveräna skor! :) De fungerade bättre än jag vågat hoppats och det var så kul att kunna springa obehindrat trots kasst underlag. Supernöjd! :)

Icebug Anima L-Bugrip

Premiärturen!

Perfekt testväder

Väl tillbaka i lägenheten (när jag till slut hittade tillbaka med hjälp av telefonen som jag som tur var tog med mig i ryggfickan...) åt vi frukost innan vi gav oss ut på stan. Och nu sitter jag som sagt helt matt på tåget på väg till Mora och andas ut efter en heldag på stan.

Fika på Fabrique Stenugnsbageri

I morgon blir det skidtester och lite lugn åkning uppe i Grönklitt inför lördagens tävling. Det ska bli skönt att komma ut på skidorna och jag hoppas att jag inte degat ihop för mycket efter veckans dekadens utan kan få till ett bättre lopp än förra årets Orsa Ski Marathon. :)