tisdag 12 december 2017

Läger i Bruksvallarna med Ski Team Skåne

Förra veckan var vi på det årliga lägret i Bruksvallarna tillsammans med vår skidklubb Ski Team Skåne. Det är alltid kul att träffa gamla rullskidskompisar samt få träffa lite nya talanger. Vårt största hopp är 12 år gammal och hen sprängde fältet totalt när vi skulle köra upp från skidstadion till fjället (en klättring på nästan 200 hm.) Ska bli spännande att följa utvecklingen!

Veckan innan lägret hade jag (Adam) en lugnare vecka för att vara utvilad och redo för en tuff träningsvecka! Innan vi åkte hann jag med:

- Stakpass från Eldris till Norra Garberg (se bilder nedan!!! <3)
- Prova på pass med Team Nordic Trail - Som vi ska starta upp här i Mora till våren! :D
- Styrketräning hemma
- Sprintintervaller på Hemus

Ett antal bra kvalitépass som passar bra när man är utvilad och som bäddade bra inför lägret med mycket mängd!

I bilen på väg till Eldris

Ett sagoland!

En tapper skara på prova på passet!
Värt att nämna var att det var 4 dm snö där vi sprang
och temperaturen gick från -4 till -12 på 60 min

05:00 gick vi upp på torsdagen för att komma upp ungefär samtidigt som klubbens buss från Skåne som kört över natten också. Förra året var det sjukaste halkan någonsin och då blev vi stående på vägen en bit från Sveg i ett par timmar innan sandbilen (som kört av vägen) kom till undsättning. I år gick det lite bättre med endast ett strömavbrott precis på morgonen och lite snöfall längs vägen. Som tur var hann kaffet precis koka klart. :)

När vi kom fram drog vi på oss laggen och testade spåren lite. Den ganska blöta snön som kommit/kom gjorde det lite svårt att få fäste. På eftermiddagen höll vi varsin skidlektion. Vi var med som instruktörer under lägret och hade vars 3 lektioner för olika grupper.

Fint med snöklädda träd

Stakning med frånskjut utan stavar kräver 100% tyngdöverföring! :)

Expedition Mittåkläppen
Förra året gav vi oss på ett försök att bestiga toppen av Mittåkläppsfjället men pga att skaren inte var tillräckligt hård att gå på fick vi vända tillbaka. Man trampade igenom den hårda ytan och rev sig ordentligt på benen då. I år gav vi oss på ett nytt försök och jag kan glädjande meddela att expeditionen lyckades!

Från Bruksvallarna till Djudalsvallen skidade vi!
Ca 10 km

I Djupdalsvallen bytade vi skidor mot löparskor som vi
hade med oss i våra ryggsäckar

Snöpulsning deluxe! De första 2.5 kilometrarna såg det ut såhär. Vi turades om att dra var 300 meter.

Uppskattningsvis 6 dm snö i snitt. Ännu mer på sina ställen

The dead are coming!

Häftiga istappar!

En bit upp höll snön och vi kunde faktiskt gå i normal
fart upp till toppen!

På toppen! Inte mycket utsikt heller pga dimman.
"löpdelen" tog ca 3 timmar och var 9 km lång

Dagen efter var det lektion på förmiddagen. Oskar som är en mästare på balans och lekar kom på idén att simulera Johannes och Zebastian Modins samarbete. Johannes från klubben jobbar som ledsagare till Zebastian som har kraftigt nedsatt syn. Till vintern ska de åka paralympics på samma banor som de med full syn kör på. Riktigt imponerande! Övningen gick kort sagt ut på att en leder den andre som dragit ner mössa, bandband eller buff.

Såhär såg det ut:

På eftermiddagen körde jag Oskar och Victor ett distanspass. Jag tog min DP-skidor och stakade hela passet. Vägen upp på fjället från Ramundberget var riktigt kämpig att staka då den är sjuuukt brant men det kändes ändå relativt bra. Jag gav mig fasiken på inte saxa något. Magen och armarna fick sig en rejäl omgång. :) Victor begav sig efter ca 3 timmar men jag och Oskar fortsatte. De hade pistat spåren som går upp mot fjället på baksidan av Ica-butiken. Fint med lite mer kuppering... Utförskörningen var i alla fall riktigt rolig! :) Det blev totalt 61 km, 1000 hm och 5 timmar.

Oskar och Victor

Sista dagen vaknade jag av Fias ljuva stämma som sjöng "ja må du leva" för mig. :) Paket och lite frukost på sängen är aldrig fel! :) Lägrets sista pass var ett gemensamt distanspass upp på fjället. Det var riktigt kallt (-22) så vi fick klä på oss ordentligt. Jag var nog den enda som hade andningsmask, den är sjukt bökig, obehaglig och ful men värt att ha den för luftrörens skull. Jag fick ta av den ett antal gånger för att inte snora i den. Trotts kylan blev det ett riktigt bra och otroligt fint pass!

Solluppgång

Efter 5 km klättring

Uppe på fjället

Toppen jag och Oskar var uppe på

Oskar och Jimmy

Det blev ett mycket lyckat läger och en riktigt bra träningsvecka på 23 timmar! :) Tack för denna gången Ski Team Skåne!

2 kommentarer :

1. Jag är Jehonna Bekteshi från Stockholm, jag är en läkare som arbetar på Stockholm Healthcare-anläggningen. Jag tror att vittnesbörd är verkliga liv bevisar mäktiga bra verk i verkligheten som gör människor lyckliga och hitta fred i äktenskapet förhållanden som jag har hittat samma i mitt äktenskap, idag är jag mycket glad att dela mitt vittnesmål här för alla att läsa och också lära sig att dra nytta av det. Jag läste ett vittnesbörd från blogginlägg från olika människor över hela världen och pratade bra om mannen Dr.Oduduwa Love-spell caster, jag tappade hoppet på spellcasters på grund av mina tidigare erfarenheter, jag kontaktade kommunikation från andra stav-casters. Jag älskade stava charm tidigare för att föra tillbaka min ex man hem men fungerade inte bra, förrän för några dagar sedan gav jag Dr.Oduduwa det sista försöket att föra tillbaka min kärleksman till mig, jag meddelar Dr.Oduduwa på hans personliga e-post för att lösa min äktenskapskris.
    Jag älskar min man så mycket, jag vill ha honom tillbaka till mig och våra två barn. Jag vill att mina barn ska växa upp med sin pappa och vara lyckliga som en familj.
    Jag skickar e-postmeddelande till Oduduwa-adress, några ögonblick senare fick jag svar från dr.oduduwa, jag var så glad eftersom e-postmeddelandet var giltigt.
     Jag förklarade alla mina relationsproblem till Dr.Oduduwa, jag ber om hans hjälp för att föra tillbaka min kärleksman man hem och återvända kärlek och förtroende.
    Dr.Oduduwa gav mig sitt arbete 100% löfte mig med försäkringsgaranti resultat efter att ha lanserat magiska kärleksförtroll för att få tillbaka min kärleksman Antionio hem, sa han att mitt fall är lätt för honom att lösa. han förklarade alla Love-spell-processerna och rutinerna för mig och han berättade om materialen att köpa för att stämma lunchen inkantationsbön,
    Jag följde noggrant alla instruktioner. Så tidigt på morgonen, det är nästa dag efter Oduduwa lunch Kärleks-magi-förtrollning för min räkning, min ex man taht har inte ringt mig på över två månader, ringde mig nästa dag, på morgonen ringer min mobiltelefon med ett okänt nummer, så jag tog upp samtalet och se, åh jag var så förvånad i mer än 2 månader nu har jag inte fått textmeddelanden, inga samtal och inget mail skickat till mig. Wow jag är väldigt glad idag, plötsligt precis som Oduduwa lovade mig. Jag är överväldigad av glädje och glädje i mitt hjärta som delar detta vittnesmål här i dag, min kärleksman Antonio på väg tillbaka hem för att träffa mig dagen efter,
    Jag använder detta medium för att säga ett stort tack till den stora mannen Dr.Oduduwa som utan detta inte skulle ha varit möjligt.
    Alla som läser den här artikeln som går igenom äktenskapskris, och för dem som delar hemliga tårar av hjärtsvängningar är idag alla dina problem över, bara ett enkelt e-postmeddelande till den stora Dr.Oduduwa Love Spell Temple i dag (dr.oduduwaspellcaster@gmail). com)
    Min bön är att hitta lycka i kärleksliv och äktenskap, oavsett vad som händer i våra äktenskap, vi bör alltid försöka göra rätt sak och uppskatta vad vi har. kämpa för att ditt äktenskap ska fungera med alla nödvändiga medel och tillgänglig hjälp finns här för dig nu.
    Jag har denna kraftfulla avsikt att dela detta fantastiska vittnesmål här ute kommer det att motivera att hjälpa så många unga eller gamla par att lösa sina äktenskapsproblem.
    När två personer verkligen bryr sig om varandra, kommer de alltid att leta efter ett sätt att få det att fungera, oavsett hur hårt och svårt sättet att lösa problemet är att söka lycka är den verkliga kärnan i existensen.
    Jag vet att Dr.Oduduwa kan vara till god hjälp för dig idag, kontakta hans personliga adress via: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

SvaraRadera
  2. Tjena! Jag heter Elizabeth James kommer från slovenska. Jag förlorade min man till en annan kvinna efter 4 års äktenskap. Vi hade ett härligt äktenskap men han startade ett förhållande med en medarbetare som jagade honom. Han bor i närheten av sitt arbete och vägrade att prata med mig eller komma hem. Jag var så förstörd och hade svårt att klara. Jag blev väldigt orolig och behövde hjälp. När jag surfar på Internet en dag kom jag över en kommentar av Mary som föreslog att Dr JAJA hjälpte henne att lösa sina äktenskapliga problem, återställa trasiga relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde prova honom. Jag kontaktade honom och han gjorde en förtrollning åt mig. 48 timmar senare kom min man till mig och bad om ursäkt för de fel han gjorde och lovade att aldrig göra det igen. Ända sedan dess har allt återgått till det normala. Jag och min familj bor tillsammans lyckligt igen ... Allt tack till Dr JAJA. Om du behöver en trollformell som kan ge en trollformel som verkligen fungerar, föreslår jag att du kontaktar honom. Han kommer inte att göra dig besviken. Jag ger dig 100% garanti för att han hjälper dig. Hans e-postmeddelande jajaspellcasterstemple1@gmail.com eller lägg till honom på whatsApp +79091598264 Tack Dr.JAJA.